DIRECTIVA PENTRU CASELE I.P.A.

La baza acestei directive sta articolul 20 din statutul international si articolul 4.5 din regulamentul international. Se aplica doar proprietatilor pe care IPA le doreste a fi recunoscute drept case IPA oficiale si celor care au fost recunoscute deja.
1. O secţie are dreptul de a deţine, cumpăra, închiria sau concesiona orice proprietate desemnată a fi „Casa IPA”.
2. Casele IPA au drept scop primar beneficiul membrilor IPA şi familiile acestora, respectiv cazarea pe perioada nopţii, cazarea în vacanţe şi / sau întruniri.
3. Stabilirea premiselor unei „Case IPA” este responsabilitatea Secţiei Naţionale respective.
Este obligatoriu ca orice proprietate desemnată să servească drept „Casa IPA” trebuie să respecte standardele internaţionale IPA pe care acest document le conţine înainte de a fi acceptat de secţia naţională. În momentul în care secţia naţională a aprobat o casă IPA certificatul semnat de preşedintele naţional şi de secretarul general al secţiei respective trebuie înaintat secretarului general internaţional.
4. Fiecare casă IPA aprobată trebuie să aibă Placa oficială a caselor IPA. Placa iniţială IPA va fi oferită de PEB. Placa trebuie fixată în exteriorul clădirii. Costul oricărei plăci adiţionale va fi suportat de Secţia naţională respectivă. Când o casă IPA care a fost deja aprobată încetează să-şi mai îndeplinească obligaţiile, din orice motiv, Secţia naţională trebuie să înapoieze placa Secretarului general internaţional.
5. Se pot considera case IPA următoarele:
– Case (detaşate sau semi-detaşate)
– Apartamente
– Cabane
– Case mobile
– Casa pe vas
– Orice altă clădire, cum ar fi un birou condiţia fiind ca membrii IPA să se poată caza acolo peste noapte.
Toate casele IPA trebuie să aibă următoarele facilităţi:
– Sufragerie
– Dormitor
– Bucătărie complet utilată
– Baie / duş cu apă rece şi caldă
– Toaletă
Camerele şi facilităţile casei trebuie să fie la dispoziţia oaspeţilor.
6. Fiecare secţie naţională este responsabilă pentru toate casele IPA care îi aparţin. Secţiile naţionale au datoria de a-şi stabili propriile reguli în ceea ce priveşte managementul şi conducerea „Caselor IPA” însă aceste reguli nu trebuie să contravină condiţiilor acestui document. Regulile privind Casele naţionale IPA vor fi înaintate de către secretarul general secretarului general internaţional pentru a fi transmise Comisiei Sociale Internaţionale şi ratificate de către PEB.
7. Regulamentul caselor IPA se aplică în cazul tuturor camerelor şi spaţiilor locuibile ale caselor IPA.
8. Secţia naţională are datoria de a informa secretarul general internaţional cu privire la noile case IPA aprobate după cum urmează:
(i) O descriere a proprietăţii, numărul de camere, tipul acestora şi numărul de pături din fiecare dormitor (indicând tipul pături duble sau două pături separate)
(ii) Premisele, facilităţile, atracţiile turistice în zona respectivă.
(iii) O hartă a ţării şi una a zonei respective trebuie să însoţească raportul, în orice caz, trebuie să se încerce o localizare cât mai exactă a casei respective.
9. Toate casele IPA trebuie să opereze pe o bază non-profit, după ce toate cheltuielile au fost achitate, să fie utilizată exclusiv pentru a acoperi următoarele cheltuieli:
– întreţinere
– renovări
– reparaţia echipamentului
– înlocuirea echipamentului
– extinderea acesteia
– creşterea facilităţilor.
10. Costurile individuale legate de cazare trebuie publicate. Trebuie să fie publicate costurile totale inclusiv toate detaliile. Când nu există lenjerie de pat, acest lucru trebuie precizat în momentul rezervării.
11. Fiecare secţie naţională este responsabilă de administrarea caselor IPA. Responsabilitatea de zi cu zi poate fi asumată la nivel regional unde controlul financiar rămâne responsabilitatea secţiei naţionale respective.
12. Fiecare secţie naţională este responsabilă cu suportarea asigurării pentru casele IPA asupra cărora deţine controlul. Asigurarea trebuie să acopere următoarele:
(i)incendiu, inundaţii,
(ii)furturi,
(iii)datorii publice,
(iv)calamităţi.
Particularităţile asigurării vor fi publicate, specificând măsura în care aceste tipuri de pagube sunt acoperite.
13. Secţia naţională trebuie să ofere protecţia aferentă , în cazul incendiului respectiv stingător, detector de fum, ieşire de urgenţă, etc. În fiecare caz trebuie să se conformeze standardelor naţionale, regulamentului şi / sau legislaţiei din ţara respectivă.
14. Regulamentul de protecţie trebuie să fie afişat în toate casele IPA, înştiinţările trebuie să fie traduse în cele patru limbi oficiale IPA adică engleză, franceză, germană şi spaniolă ca şi în limba locală.
15. Fiecare secţie naţională trebuie să expună o lista cu cele mai importante numere de telefon şi adrese aparţinând:
– Serviciilor de urgenţă – pompieri, poliţie, ambulanţă, spital, farmacii.
– Persoane de contact IPA – Managerul casei IPA, Preşedintele şi secretarul regiunii IPA precum şi comitetul regional.
16. Fiecare casă IPA trebuie să aibă minimul de echipament conform poziţiei geografice. Fiecare casă trebuie mobilată astfel incat să ofere un anumit confort oaspeţilor.
17. Descrierea locatiei şi facilităţile acesteia trebuie să fie publicate în ghidul internaţional IPA şi pe Website-ul IPA.
18. Locaţiile care nu îndeplinesc condiţiile de mai sus nu pot fi considerate case IPA. Dacă o secţie naţională consideră că una din casele care îi aparţine nu respectă criteriile de mai sus, îi poate retrage statutul de „Casa oficială IPA”. PEB-ul are de asemeni dreptul de a retrage statutul oficial al unei case IPA dacă aceasta nu respectă standardele iar secţia naţională nu acţionează în consecinţă.
19. Această directivă a fost adoptată la cel de al 18-lea Congres pe 22 septembrie 2006 în Slovenia.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

six + 13 =